Radwańskie, przystojniak i podpaski

Kamil Kliniewski fot. TVN CNBC

Siostry Radwańskie w reklamach pieluch i podpasek? To całkiem możliwe! Polskie gwiazdy tenisa właśnie podpisały kontrakt z Hygieniką – polskim producentem artykułów drogeryjnych. Spółką kieruje Kamil Kliniewski – najprzystojniejszy menadżer w Polsce.
39 lat, dwudniowy zarost, śniada karnacja, przyklepana żelem grzywka zawsze zaczesywana na prawą stronę. Skrojony na miarę garnitur, kolorowa poszetka w górnej kieszonce marynarki, zawadiacko rozpięta koszula. Tak najczęściej na zdjęciach wygląda Kamil Kliniewski. Od trzech lat zarządza wycenianą na 98 mln zł giełdową Hygieniką. Producent kosmetyków Crystaline, pieluszek Bambino i podpasek Linell niedawno wzbogacił się o nowy nabytek – wygarnął Austriakom 50 proc. udział w sieciach drogerii Dayli, powstałych po upadłym niemieckim Schleckerze. Kliniewskiemu sukcesów nie brakuje. Od lat wygrywa również rankingi najprzystojniejszych menadżerów w Polsce. W ostatnim zdeklasował Rafała Bauera z Próchnika, Leszka Czarneckiego, prezesa grupy kapitałowej GetIn i anioła biznesu Wojciecha Dołkowskiego. Kliniewski lubi dobrze wyglądać. Lubi też przyciągać duże pieniądze.
Kiedy w 2010 r. wparował do Hygieniki przeprowadził firmę przez giełdowy rollercoaster. Kurs akcji spółki nurkował wtedy coraz niżej z każdym miesiącem. Kliniewski ciął koszty, poszerzył ofertę produktową, pozbył się mało rentownych działów. Dzisiaj wycena giełdowa wróciła do starych, dobrych czasów z 2009 r.
Kliniewski ukończył studia z zarządzania i handlu w Berlinie i Hanowerze. Doświadczenie menadżera szlifował w niemieckich firmach doradczych. Sam zresztą w 2004 r. utworzył podobną działalność, gdzie zajmował się poprawą wizerunku innych przedsiębiorstw, badaniem popytu i modernizowaniem ich oferty handlowej. Wiedział, który produkt wyrzucić ze sklepowych półek, jak odświeżyć zakurzony brand i w jaką grupę klientów skierować największą promocję.
O Kliniewskim pisaliśmy już kilka miesięcy temu. W listopadzie pojawiły się informacje, że biznesmen razem z Wiesławem Włodarskim z Food Care (Frugo, Tiger) chce stworzyć w Polsce globalny koncern spożywczo-chemiczny na kształt amerykańskiego Unilevera. Obaj panowie są na dobrej drodze.
Na początku roku Hygienika przejęła 50 proc. akcji austriackiej spółki Dayli Polska zarządzającej siecią 160 drogerii w kraju. Jednak dla Kliniewskiego to i tak za mało. Ma apetyt na całą spółkę. W połowie listopada kończą się negocjacje z Austriakami w sprawie przejęcia wszystkich udziałów.
Dayli ma być jedną z najdynamiczniejszych sieci oferujących kosmetyki w Europie Środkowo-Wschodniej. W ciągu najbliższych pięciu lat od Polski po Włochy powstanie około 2 tys. nowych sklepów. Poza środkami do pielęgnacji ciała klienci kupią artykuły spożywcze, produkty impulsowe a także artykuły gospodarstwa domowego. W promocji nowego konkurenta dla niemieckiego Rossmanna, izraelskiego Super Pharm i ,,biedronkowego” Hebe ma pomóc uśmiech sióstr Radwańskich. Kampania – telewizyjna, radiowa i billboardowa – ma ruszyć w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Advertisements