Kobieta pijąca pyszną kawusię

Kawa czy herbata – co lepiej sprawdzi się w biurze?

Dzisiaj kawa i herbata to najpopularniejsze napoje na świecie. Niektórzy twierdzą, że herbata jest bardziej przydatna, inni wręcz przeciwnie, są po stronie kawy. Minęły wieki od odkrycia liści herbaty i jagód kawy, a dyskusje na temat korzyści i szkód ze starych napojów się nie kończą. Który z tych napojów będzie dla nas korzystniejszy w biurowej pracy?

Zalety kawy

Dla większości z nas „zastrzyk” dawki kofeiny do organizmu jest pierwszym powodem, dla którego preferujemy kawę. Jeśli ten element jest dla ciebie najważniejszy, to kawa powinna łatwo wygrać z herbatą: filiżanka herbaty zawiera około połowy porcji stymulującej kofeiny (40 miligramów) zawartej w standardowej filiżance parzonej kawy filtrowanej (od 80 do 115 miligramów).

Coraz więcej badaczy dochodzi do wniosku, że picie kawy oczywiście w rozsądnych granicach jest dobre dla zdrowia. Okazuje się, że zmniejsza prawdopodobieństwo rozwoju wielu form raka, zmniejsza ryzyko chorób wątroby, trzustki oraz zmniejsza prawdopodobieństwo zawałów serca i udarów mózgu.

W biurach kawa stała się tak powszechna, ponieważ zwiększa wydajność pracy, stymuluje aktywność umysłową i zmniejsza zmęczenie. Jest tylko jedno „ale”! Według najnowszych badań naukowców napój ten może stymulować aktywność umysłową, pod warunkiem, że dziennie wypija się nie więcej niż dwie filiżanki. W przeciwnym razie występuje odwrotny efekt: pracownik, który pije nadmierną ilość kawy w ciągu dnia w celu złagodzenia zmęczenia – odczuwa to samo zmęczenie w silniejszej formie. Dobrą kawę do biura znajdziesz na https://advancedfood.pl/kawa.

Zielona herbata

Kawusia w pracy na pobudzenie i lepszą pracę

Jeśli chodzi o zalety zielonej herbaty, niewiele osób kwestionuje fakt, że jest to najcenniejszy napój o wielu użytecznych właściwościach, witaminach i minerałach. Ponadto zielona herbata hamuje wzrost nowotworów złośliwych, usuwa metale ciężkie z organizmu i spowalnia proces starzenia się w komórkach organizmu, ponadto jest bogata w naturalne przeciwutleniacze. Picie jej jest przydatne nie tylko w pracy, ale także przy każdej okazji. Ponieważ zawarta w niej teofilina pomaga mózgowi być bardziej aktywnym przez długi okres czasu. Dzięki temu możesz być bardziej skupiony przez znacznie dłuższy czas niż przy kawie. Główną różnicą między kawą a zieloną herbatą jest to, że kawa może szybko wstrząsnąć i ożywić, a zielona herbata nie jest tak orzeźwiająca i szybka, ale ożywczy i tonizujący efekt filiżanki zielonej herbaty trwa znacznie dłużej.

Czarna herbata

Również w czarnej herbacie znajduje się teanina, która pomaga skoncentrować się w dłuższym czasie, w porównaniu z kawą i utrzymać niezbędną koncentrację podczas wykonywania codziennych zadań. Ponieważ naukowcy nie mają jednomyślnej opinii na temat zagrożeń lub korzyści wynikających z czarnej herbaty dla zdrowia, najbardziej rozsądne jest tak jak w przypadku kawy, picie maksymalnie 1-2 filiżanek dziennie w pracy. Herbata jest doskonałym immunomodulatorem. Ponadto przyspiesza procesy metaboliczne w ciele, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, obniża poziom cukru we krwi. Herbata wygładza skórę, poprawia cerę i zmniejsza obrzęk.

Przeczytaj również